Marketing, wat mot ik ermee?


written by admin on November 26, 2014

Marketing, wat mot ik ermee5

Marketing, positionering, merkenmanagement en hoe moet ik dat communiceren met mijn klanten? De vraag die jou al maanden bezig houdt, wordt vandaag beantwoord in deze blog. Dubbeld en Van Gemeren zijn weer bereid gevonden om een stukje literatuur van de bovenste plank te schrijven over het lastige vakgebied dat Communicatie heet. Het hoofdstuk van vandaag: Marketing, wat mot ik ermee?

Wat is het eigenlijk?
We gaan weer de kroeg in. De arena waar we ons in het weekend graag bevinden. Dit weekend weten we het zeker: vandaag ga ik de liefde van mijn leven vinden. Misschien heb je teveel alcohol op, misschien heb je gewoon enorm veel geluk, maar al na 1 minuut en 13 seconden ben je er van overtuigd: daar aan de bar staat ze. We hebben de gewenste doelgroep direct al te pakken.

Je hebt een goed product en we gaan het nu op de juiste manier in de markt zetten. Dat is marketing. Hoe gaan we er nou voor zorgen dat je vanavond met haar naar huis gaat om een kopje thee te drinken. Helaas kunnen we niet alle onderdelen in deze blog behandelen, maar laten we je eens een paar tips geven waar je verder mee kunt.

We merken dat je genoeg concurrentie hebt. Het is daarom belangrijk om je te onderscheiden van die concurrentie, met name op de gebieden die de doelgroep belangrijk vindt. Dubbeld en Van Gemeren hebben het onderzocht. Het meisje in kwestie is enorm afgeknapt op de jongen die het vorige week probeerde, vanwege zijn onverzorgde uiterlijk. We steken je daarom in een net overhemd, keurige gepoetste schoenen en, we doen eens gek, dat mooie colbertje.

Je stapt op haar af en met een geweldige, door Dubbeld en Van Gemeren bepaalde, pay-off (lees: openingszin) gaat ze daadwerkelijk met je mee.

Je had niet teveel alcohol op. Ze blijkt echt fantastich te zijn. Je wilt dat ze vaker langs komt voor een kopje thee. Merkwaarde creëren is belangrijk om haar het gevoel te geven dat ze voor een kopje thee toch echt bij jou moet zijn. Daarom zet je af en toe eens een grappig berichtje op Facebook, stuur je haar zo nu en dan een berichtje om te vragen hoe het gaat of geef je haar als ware Romeo een serenade onder haar balkon.

Waarom is het belangrijk?
Jij had de mazzel dat je maar op één persoon hoeft te richten. Helaas moeten bedrijven meerdere klanten en doelgroepen bedienen en dan is het best lastig om te weten wat de doelgroep precies wil en hoe je deze het best kan benaderen. Toch levert dit het beste resultaat op! In een wereld van 1001 concurrenten is het nodig om te laten zien waarom de doelgroep juist bij jou moet zijn. Want diezelfde doelgroep gaat net zo lief naar de jongen die aan de andere kant van de bar staat, wanneer die meer te bieden heeft.

Hoe doen we dat?
We vinden het belangrijk om eerst alles over dat meisje te weten. Wij weten als geen ander dat je nooit overal in uit kunt blinken. Correctie: dat kan misschien wel, maar het meisje onthoudt nooit alle Unique Selling Points. We maken voor jou de ideale strategie om ervoor te zorgen dat het meisje jou “consumeert”. Dat jouw productvoordelen naar voren komen, of jullie waarden overeen komen met elkaar. Wij zorgen ervoor dat jouw merkwaarde stijgt waardoor er meer vrouwen op je af komen, of de vrouwen sneller bereid zijn om voor jou te kiezen. High five!

Begrippen:

Marketing(communicatie): Het bepalen van de juiste strategie en aansluitende middelen om het meisje te versieren.

Positionering: Het bepalen en uitstralen van onderscheidend vermogen ten opzichte van alle andere vrijgezelle jongens in de bar.

Merkenmanagement: Zorgen voor merkwaarde, je bent daardoor meer in trek bij de dames. Er zijn meer dames geïnteresseerd en ze zijn bereid om meer voor je te doen.

Dubbeld en Van Gemeren wenst je veel wijsheid toe. Hulp bij wijsheid? We zijn er voor je!


Leave a comment